liczba godzin nauki
natka 2021-08-30 16:09 | liczba godzin nauki Szanowni Państwo, ESOKJ przewiduje na osiągnięcie poziomu A1 120 godzin nauki. Rozumiem, że chodzi o 120 godzin kursu z nauczycielem. Czy mają Państwo informacje albo potrafią z własnego doświadczenia powiedzieć, ile mniej więcej godzin samodzielnej nauki studenta w domu należałoby do tego dodać , żeby mógł osiągnąć ten poziom, a potem przechodzić na następne? Będę wdzięczna za sugestie. Natalia |
istempek 2021-09-09 08:10 | Szanowna Pani, tak naprawdę trudno określić liczbę godzin potrzebną na przyswojenie materiału, zawsze zależy ona od wielu czynników. Warto zwrócić uwagę, że te 120 godzin na poziom A1 zgodne z przewidywaniami ESOKJ to dla języka polskiego w ogóle jest dość mało. Zdecydowanie łatwiej przyswoić podstawy angielskiego, włoskiego czy hiszpańskiego w takim czasie z przyczyn wiadomych. Natomiast liczba godzin potrzebna na opanowanie zagadnień przewidzianych na ten poziom zależy od zdolności uczącego się, od tego jakim językiem posługuje się na co dzień, czy zna inne języki, również wykształcenie i wiek mają znaczenie. Na poziomie podstawowym czas na samodzielną pracę zależy również od pamięci ucznia. Miewałam bardzo zdolnych studentów, którzy świetnie wchodzili w strukturę języka, rozumieli jego mechanizmy, z łatwością opanowywali koniugację i przypadki, ale potrzebowali dużo czasu na opanowanie leksyki. Wydaje mi się, że kiedy Pani zacznie lekcje z łatwością wyczuje Pani, z jakim typem studenta ma Pani do czynienia i zorientuje się Pani, jak szybko i z jakim skutkiem osoba ta zapamiętuje nowy materiał. Wówczas łatwiej będzie Pani określić, ile godzin powinien ten kursant uczyć się dodatkowo. Pozdrawiam Iwona |
madziam 2021-09-27 21:52 | Pracuję w szkole językowej, gdzie na osiągnięcie poszczególnego poziomu podczas kursu grupowego jest przewidziane 50 godzin akademickich :) |
istempek 2021-09-28 07:27 | Ciężki kawałek chleba... Jedyna nadzieja, że studenci są zmotywowani i podejmą samodzielną naukę, a zajęcia będą poświęcane na automatyzację zasad i stosowanie ich w sytuacjach komun ikacyjnych. Takie rzeczy się udają. Kiedyś prowadziłam kursy, gdzie z założenia studenci mieli przed zajęciami pracować samodzielnie na e-polish.eu. Mieli tydzień na przyswojenie sobie materiału z jednego rozdziału PKPK, które jak wiemy są obszerne, na zrobienie wszystkich zadań, a zajęcia były czasem na podsumowanie i wyćwiczenie wszystkiego. Nie spodziewałam się specjalnych efektów, zwłaszcza że grupy były spore, a studenci pochodzili głównie z Azji i Ameryki Południowej, w dodatku poziom zerowy - ale muszę przyznać, że wyszło nieźle. Jakieś osiemdziesiąt procent kursantów faktycznie ostro ciągnęło do przodu i widać było efekty. Część robiła minimum, aby nie odpaść i tylko niewielki procent zignorował pracę samodzielną, co naturalnie po dwóch, trzech tygodniach przy tak intensywnej nauce spowodowało, że nie byli w stanie nadążać za grupą. Może i Pani się uda narzucić rytm pracy samodzielnej. Mnie było łatwiej, rytm ten narzuciła instytucja zamawiająca kursy i uczestnicy się podporządkowali. W każdym razie będę trzymać kciuki za Panią. Iwona |
madziam 2021-10-05 00:28 | Pani Iwono, bardzo dziękuję za miłe słowa:) Pracuję już w takim trybie czwarty rok i muszę przyznać, że efekty są, oczywiście pod warunkiem, że uczniowie mają dobrą motywację i dużo pracują w domu. Pocieszające jest to, że to są w sumie sami uczniowie z krajów słowiańskich, głównie Ukraińcy, którym zależy na szybkiej nauce i mają określone cele - przede wszystkim nauka i praca. Boli jedynie, że siłą rzeczy podczas tak intensywnych zajęć jestem zmuszona zrezygnować z większości pomysłów, które przedstawione są w podręcznikach dla nauczycieli. Udaje się natomiast wykorzystać wybrane gry (skupiam się na tych, które wymagają komunikacji, np. tworzenie dialogów). Najgorzej nie jest. Pozdrawiam Panią serdecznie :)) |
istempek 2021-10-05 07:21 | To prawda, że czas boleśnie nas ogranicza, ale najważniejsze, że ma Pani zmotywowanych studentów - to zawsze cieszy najbardziej! Dobrego dnia! |