Forum metodyczne dla nauczycieli języka polskiego
Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli języka polskiego jako obcego

Specjalistyczne forum metodyczne dla nauczycieli języka polskiego jako obcego, to miejsce, gdzie wyjaśnisz swoje wątpliwości, skorzystasz z doświadczeń innych lektorów oraz poznasz nowoczesne podręczniki i metody pracy stosowane w różnych ośrodkach na całym świecie.

karolinapaupa
karolinapaupa
2017-12-07
20:11
filmik pokazujący jak wymawiać "ć" (ułożenie jęzka)
Dzień dobry, od niedawna uczę języka polskiego od podstaw osobę pochodzącą z Grecji. Mój uczeń ma duży problem by nauczyć się wypowiadać "ć". Chciałabym pokazać mu na filmikach jak trzeba ułożyć język by mówić "ć" poprawnie. Czy znacie może jakieś...
1astanek
2017-12-08
11:17
janieszka
janieszka
2017-11-04
23:57
webinaria
Dobry wieczór. Próbuję znaleźć materiały z ostatnich webinariów. Niestety nie mogłam w nich uczestniczyć a bardzo chciałabym się dowiedzieć więcej o przygotowywaniu lekcji do wykorzystania na zajęciach w formie tradycyjnej i na tablicach interaktywnych i o prowadzeniu lekcji...
1kmerchut23
2017-12-08
09:36
madziam
madziam
2017-12-06
10:31
Chcę + ...???
Dzień dobry, mam problem z czasownikiem "chcieć" a dokładniej - z jakim przypadkiem się on łączy? Bo z jednej strony mówimy "chcę kawę/herbatę" (czyli łączy się z Biernikiem), ale z drugiej strony mówimy też "chcę rozwodu" (czyli Dopełniacz). Więc...
2afutera
2017-12-06
10:44
pchojna
pchojna
2017-11-05
00:34
W jakim języku prowadzić lekcje?
Witam Pytanie tak jak w temacie. Czy lekcje polskiego prowadzić w języku ucznia czy od razu mówić tylko po polsku? Jaka jest państwa opinia na ten temat?
5afutera
2017-11-11
07:04
pchojna
pchojna
2017-10-02
02:50
Tworzenie własnych materiałów
Dzień dobry, pytanie kieruję do osób, które tworzyły swoje materiały do nauki polskiego a głównie do autorek podręcznika. Planuję właśnie stworzenie swoich materiałów do nauki polskiego jako obcego od podstaw. Jestem na etapie układania zakresu tematycznego. Do stworzenia...
3pchojna
2017-10-02
15:11
pchojna
pchojna
2017-10-02
02:41
Lekcje polskiego przez skype - jak prowadzić?
Szanowni, Czy ktoś z Was prowadzi lekcje polskiego przez skype? Chciałbym podpytać się o metodę prowadzenia zajęć, którą stosujecie. Korzystanie z platformy e-polish czy może macie jakieś inne pomysły na prowadzenie takich zajęć? Kolejna sprawa, to jak poprowadzić takie...
0pchojna
2017-10-02
02:41
robertp
robertp
2017-09-23
21:35
Podręcznik nauczyciela do Krok po kroku 2
Dobry wieczór, w opisie Krok po kroku 2 można znaleźć informację o o towarzyszącym książce podręczniku nauczyciela. Nie mogę go nigdzie znaleźć. Czy rzeczywiście istnieje? Pozdrawiam
2calt1951
2017-09-29
10:00
floresqa
floresqa
2017-09-09
09:54
Blog pasjonatów - materiały do nauczania JPJO
Dzień dobry, chciałabym wszystkich Państwa serdecznie zaprosić do odwiedzenia niedawno utworzonego, ale ciągle wzbogacanego o nowe treści serwisu Glottodtrefa: https://glottostrefa.wordpress.com/ Blog powstał jako efekt pracy studentów glottodydaktyki - pasjonatów, którzy chcą...
2floresqa
2017-09-10
23:17
levitskaja77
levitskaja77
2017-08-29
14:06
ćwiczenia do nauki czytannia?
Dzień dobry wszystkim. Czy może państwo mi polecić ciekawe ćwiczenia do nauki czytannia?
2levitskaja77
2017-09-07
09:39
tomek
tomek
2013-02-13
11:44
Warsztaty metodyczne
Zapraszamy na organizowane przez SJO GLOSSA warsztaty metodyczne, które powstały w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez uczestników prowadzonych w ubiegłych latach prezentacji serii podręczników „Polski, krok po kroku”. Tym razem będzie miało ono formę warsztatów,...
1inna_309
2017-08-06
10:39
niteckamarlena
niteckamarlena
2017-05-22
18:46
studenci ze wschodu
Witam serdecznie! Mam pytanie odnośnie nauczania obcokrajowców zza wschodniej granicy. Uczę od 2008 roku, mam spore doświadczenie w uczeniu studentów z zachodu - wiem jakich podręczników używać, na co zwracać szczególną uwagę. Przyznam, ze mam problem z doborem materiałów/...
3madziam
2017-07-25
14:32
a_leja-werschner
a_leja-werschner
2012-01-31
17:45
piosenki
Jakie piosenki wykorzystujecie na lekcjach i do jakich zagadnień najlepiej pasują? Może macie jakieś sprawdzone? Agata
31vika.matolyak
2017-07-18
17:56
kamila_jankowska
kamila_jankowska
2017-07-04
09:48
grupa o zróżnicowanym poziomie
Jak pracujecie w grupach o zróżnicowanym poziomie? Mam teraz grupę teoretycznie od zera, ale połowa osób zna już trochę polski, a połowa nie tylko nie zna, ale ma ogromne problemy z przyswajaniem materiału. Jedni uczniowie robią ćwiczenia w minutę, a inni nie są w stanie ich zrobić...
1agnieszeczka00
2017-07-13
18:11
sarkamarinka
sarkamarinka
2017-06-09
09:45
Mówienie w języku polskim
Dzień dobry. Jestem początkowym nauczycielem języka polskiego. Z czego mam zacząć naukę mówienia? Mam ucznia, który trochę zna język polski, ale chce się nauczyć mówić dobrze i to jeszcze w bardzo szybkim tęmpie. Proszę o pomóc! Z góry dziękuję!
1istempek
2017-06-30
08:13
tomek
tomek
2017-05-29
16:00
Jak uczyć by uczniowie na zajęciach się nie nudzili?
Na warsztatach metodycznych w Kijowie zastanawialiśmy się dlaczego uczniowie na zajęciach się nudzą i jak temu przeciwdziałać. Niestety zabrakło czasu, aby każdy mógł podzielić się swoim doświadczeniem. Zachęcam więc, aby opisać swoje pomysły, problemy, doświadczenia tu, na...
2kamila_jankowska
2017-06-14
07:58
bozena
bozena
2017-06-07
07:42
Zaimki w dopelniaczu
Jak moge wytlumaczyc kiedy mowimy ich a kiedy nich. Dziekuje zaodpowiedz
1marosza
2017-06-09
06:05
ola.cichon
ola.cichon
2017-05-13
19:16
Kurs 4 tygodnie
Jaki materiał realizowalibyście na kursie 4 tygodniowym (od poniedziałku do piątku, w godz. 10-14, czyli w sumie 80 godzin) dla osoby dorosłej z USA zaczynającej od całkowitego zera? Na co kładlibyście nacisk, na co poświęcilibyście więcej uwagi? Mam pewną koncepcję i swoje...
1istempek
2017-05-23
07:16
tras67
tras67
2017-05-17
10:30
testy uplasowania
Witam serdecznie, chcialam zapytac, czy sa testy uplasowania do kursu Krok po kroku? Zrobilismy z grupa ( podrecznik Krok po kroku 1) test przykladowy POZIOM B1 DZIECI I MŁODZIEŻ sprawdzajacy znajomosc jezyka polskiego jako obcego ( ze strony...
1istempek
2017-05-17
11:37
tomek
tomek
2017-04-11
15:23
Bezpłatne szkolenia metodyczne
Zapraszamy na bezpłatne warsztaty metodyczne dla nauczycieli jpjo w Mińsku (20-21.05), Londynie (20.05), Kijowie (26-27.05), Warszawie (03.06), Berlinie (10.06), Krakowie (24.06) i Wrocławiu (23.09). Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce
szkolenia i konferencje.
0tomek123
2017-04-11
15:23
pchojna2
pchojna2
2017-03-21
21:58
Zero problemów z gramatyką/słownictwem. Mnóstwo problemów z mówieniem.
Witam. Właśnie skończyłem z moim uczniem rozdział numer 7. z podręcznika Polski krok po Kroku. Dziś mieliśmy powtórzenie słownictwa i gramatyki. Zrobiliśmy sporo ćwiczeń. Okazało się, że mój uczeń bez prawie żadnych problemów samodzielnie rozwiązuje różnorodne ćwiczenia...
5do.gosi
2017-04-03
11:54
karolina_pyka
karolina_pyka
2017-04-03
10:13
Uczymy angielskojęzycznych
Dzień dobry Państwu, szukam materiałów naukowo-metodologiczno-dydaktycznych dotyczących uczenia osób anglojęzycznych. Czy moglby by mi Państwo doradzić jakieś ciekawe treści? P.S.: Przejrzałam forum i nie widziałam podobnego tematu. Jeżeli już taki temat jest bardzo...
0karolina_pyka
2017-04-03
10:13
wwwed
wwwed
2017-03-27
06:57
Pisac jak z nut
Witam) czy ktos juz korzystal z podrecznika "Pisac jak z nut"? Prosze o rade - jak laczyc rozdialy miedzy soba?
0wwwed
2017-03-27
06:57
pchojna2
pchojna2
2017-03-25
15:41
Polski w biznesie
Witam, czy ktoś z Państwa jest w stanie podpowiedzieć, czy istnieją publikacje do nauki języka polskiego biznesowego.
1double
2017-03-25
20:02
eva.tumielkzoak
eva.tumielkzoak
2017-03-23
22:39
Polish grammar: 7 cases
What's your suggestion for teaching 7 cases? Shall I do it 'au passant" or impeent into each lesson? This seems to be the biggest problem of learning Polish. Eva
1istempek
2017-03-24
10:41
bozena
bozena
2017-03-15
09:20
Czasownik
Jak moge wytlumaczyc roznice miedzy isc a pojsc w latwy sposob
1istempek
2017-03-18
19:17
madziam
madziam
2017-01-04
22:32
tematy do dyskusji
Witam!! Czy moglibyście mi podpowiedzieć kilka ciekawych tematów do dyskusji dla uczniów na poziomie A2/B1? Jakoś cierpię na brak weny twórczej po nowym roku i wszystko, co mi przychodzi do głowy jest nudne i oklepane :)) Z góry dziękuję za pomoc :)
3madziam
2017-03-17
12:16
jotka7
jotka7
2015-12-20
13:42
Nauka pisania rozprawek
Witam! Będę wdzięczna jak ktoś z Państwa podzieli się doświadczeniem nauczenia obcokrajowca pisania szkolnych rozprawek czy wypracowań. Obecnie nauczam osoby z Azji. Można powiedzieć, że są na poziomie A2. Jednak mimo wielu godzin języka polskiego mają problemy z tworzeniem...
1istempek
2017-02-17
12:48
kamila.walczyk
kamila.walczyk
2016-12-15
15:09
ENERGIA w grupie - SPRAWDZONE POMYSŁY
Dzień dobry! Jakie mają Państwo dobre praktyki i sprawdzone pomysły na krótkie, językowe "energizery" (gry, zabawy), które służą podniesieniu energii w grupie (maksymalnie 10-cio osobowej) - bez względu na wiek uczących się osób i poziom zaawansowania? Z góry...
2tomek
2017-02-17
10:20
sofiia
sofiia
2016-12-13
19:30
Stopniowanie przymiotników a przysłówków
Dzień dobry! Proszę o podanie ścisłych reguł o prostym i opisowym sposobie stopniowania przymiotników a przysłówków. Czy naprawdę jest widoczna tendencja do używania sposobu opisowego? Dziękuję!
3istempek
2017-01-04
20:13
kamila.walczyk
kamila.walczyk
2016-12-15
15:24
LICZEBNIKI ZBIOROWE
Dzień dobry, Jak w ciekawy i sprawdzony sposób wprowadzić liczebniki zbiorowe? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, Kamila
1istempek
2016-12-28
11:58
bozena
bozena
2016-09-07
08:26
Gramatyka
Jak moge wytlumaczyc nie powinnismy .
1istempek
2016-12-28
11:54
katarzyna_gladysz
katarzyna_gladysz
2016-12-16
07:11
Odmiana liczebników
Dzień dobry! Na jakim poziomie zaawansowania wprowadzają Państwo odmianę liczebników? Jak to zrobić, aby zachęcić uczniów do nauki? Może mają Państwo jakieś ciekawe pomysły? Z góry dziękuję, Katarzyna
3katarzyna_gladysz
2016-12-23
07:46
maria_duka
maria_duka
2016-12-13
18:57
Dopełniacz
Dobry wieczór! Proszę o pomoc: w jaki sposób uczniom wyjaśnić, kiedy w Dopełniaczu lm rzeczowniki na -j mają końcówkę -ów (krajów), a kiedy -i (pokoi)?
1katarzyna_gladysz
2016-12-21
21:33
mariazalewska
mariazalewska
2016-12-15
11:44
terminy dla studentów z Afryki
Dzień dobry! Czy i jak wprowadzać takie terminy jak nazwy przypadków, części mowy itp. uczniom, którzy nie mieli styczności z językami europejskimi i nie orientują się w nomenklaturze, często nawet w samej gramatyce? Dziękuję, Maria Zalewska
1madziam
2016-12-16
14:37
kyrdan_alina
kyrdan_alina
2016-12-13
19:38
Dopełniacz l.p.
Dobry wieczór. Proszę wyjaśnić w jakich wypadkach używamy końcówkę -u i -a w rodzaju męskim w dopełniaczu l.p. i jak to w sposób łatwy podawacz uczniom. Dziękuję bardzo.
3istempek
2016-12-15
13:04
ewersin
ewersin
2016-12-13
20:39
aspekt
Dobry wieczór, Jakie mają Państwo pomysły na wprowadzenie pojecia aspektu? Moimi uczniami są studenci z UK i to zagadnienie jest dla mnie niezwykle skomplikowane do przedstawienia. Dziękuję. Ewa
1danielab
2016-12-14
11:11
wwwed
wwwed
2016-10-24
13:37
podreczniki od A1 do B2
Witam)) bardzo proszę o rade - czy mogą Państwo podpowiedzieć serie podręczników od A1 do B2? Hurra mam, Krok po kroku tez, co dać studentom na B2? Dziękuję))
4wwwed
2016-10-27
05:13
bozena
bozena
2016-10-12
12:48
Gramatyka
Jak moge wytlumaczyc ze mowimy 15 milionow polakow mieszka na wsi a nie mieszkaja
1madzik2306
2016-10-26
11:45
bozena
bozena
2016-10-11
12:27
liczba mnoga
Witam ! Dlaczego mowimy 15 milionow polakow mieszka na wsi a nie mieszkaja Dziekuje za odpowiedz
1istempek
2016-10-12
12:56
monikasamojlik
monikasamojlik
2016-07-20
13:52
Lektury do czytania poziom A1/A2
Witam wszystkich, chciałabym na kursie polskiego (3 miesięcznym) zacząć pracować z lekturą z uczniami tzn. czytać na lekcji lub uczniowie w domu krótkie części tekstu tak, aby pod koniec kursu uczniowie przeczytali całą ksiażkę i mogliśmy ja omówić. Czy możecie polecić takie...
5monikasamojlik
2016-10-03
09:10
joannar
joannar
2016-08-16
13:11
Uprawnienia pedagogiczne
Czy skończone studia glottodydaktyczne dają uprawnienia pedagogiczne? Dziękuję z góry za odpowiedzi.
1blueangel666
2016-09-22
18:07
monikasamojlik
monikasamojlik
2016-07-20
13:47
biernik l.m.
Witam, jak wytłumaczyć dlaczego w bierniku l.m. w takich słowach jak: "odpowiedzi/przyjemnosci/dzieci) jest końcówka "i", a nie końcówka zgodna ze standardową odmianą? Czy jest na to reguła?
1mluksza
2016-07-20
17:38
monikasamojlik
monikasamojlik
2016-07-20
13:51
biernik l.m.
Witam, jak wytłumaczyć dlaczego w bierniku l.m. w takich słowach jak: "odpowiedzi/przyjemnosci/dzieci" jest końcówka "i", a nie końcówka zgodna ze standardową odmianą? Czy jest na to reguła?
1istempek
2016-07-20
14:19
cafe.teria
cafe.teria
2016-04-12
20:09
Piosenki na lekcjach z dziećmi 10-15 lat
Koledzy i Koleżanki po fachu! Czy możecie polecić jakieś piosenki, które podobają się dzieciom/młodzieży w wieku 10-15 lat, a można je wykorzystać na lekcjach polskiego? W "Krok po kroku Junior" w lekcji 6. pojawiają się Monika Brodka, Dawid Podsiadło, Ewa Farna. Może...
5viki
2016-07-09
08:43
betty34
betty34
2016-06-21
10:04
problem z przysłówkiem
Witam. Pierwszy raz uczę grupę w stu procentach niemieckojęzyczną i mam problem, jak mi się wydaje, nie do przeskoczenia. Chodzi o przysłówek - moi uczniowie kompletnie nie rozumieją jego funkcji i stale mylą go z przymiotnikiem. Dodam, że nie znam niemieckiego, więc tłumaczenie nie...
3Aneta
2016-07-08
19:41
czajkosia
czajkosia
2015-02-06
20:27
materiały audiowizualne
Witam, czy ktoś może polecić dobre materiały audiowizualne do nauki polskiego na poziomie A 1/A 2, np.krótkie filmiki, animacje w dobrym wydaniu? Dorota
1madzik2306
2016-06-07
20:45
monikasamojlik
monikasamojlik
2016-04-21
09:03
Nauka koniugacji przez zabawę
Witajcie, czy macie jakiś ciekawy sposób na wprowadzanie różnych koniugacji czasowników (nauka końcówek, wyjątki). Mam ucznia, któremu trudno jest je zapamiętać poprzez teksty i ćwiczenia (+standardowe reguły). Bardzo dobrze działąją za to gry (wszystko zwiazane z rywalizacja),...
1cafe.teria
2016-04-25
21:13
tomek
tomek
2016-04-22
10:25
Prezentacja online serii "POLSKI krok po kroku" i "POLSKI krok po kroku - junior"
Iwona Stempek zaprezentuje obydwie serie i podzieli się swoimi doświadczeniami, jak skutecznie nauczać języka polskiego jako obcego. Na koniec sesji przewidziany jest także czas na zadawanie pytań, które pozwolą znaleźć odpowiedzi na problemy, z którymi stykają się Państwo w codziennej pracy lektora jpjo. Więcej informacji na:
webinaria 2016
0
2016-04-22
10:25
iryna_k
iryna_k
2016-01-29
11:56
Biernik
Witam! Mam takie pytanie - jak wyjaśnić uczniowi, dlaczego mówi się "Proszę barszcz czerwony", ale "Proszę kotleta schabowego"?
2madziam
2016-04-14
23:18
bozena
bozena
2016-04-06
06:50
Ktora ktore
Dlaczego Mowimy Ludzie ktorzy a osoby ktore
1istempek
2016-04-06
11:24
indraa
indraa
2015-09-06
13:52
Interesujące gry / ćwiczenia zapoznawcze
Drogie Koleżanki, Drodzy Koledzy! Czy macie swoje sprawdzone pomysły na pierwsze zajęcia z nową grupą? Chodzi mi o część zapoznawczą i o coś bardziej oryginalnego niż "a teraz proszę się przedstawić". Czy stosujecie jakieś gry lub ćwiczenia integrująco-zapoznawcze...
1istempek
2016-02-16
20:07
tiliacordata
tiliacordata
2015-07-31
23:49
Jest mi zimno, miło mi, przykro mi, nie chce mi się, nie udało mi się, podoba mi się
Dzień dobry. Potrzebna mi porada, jak tłumaczyć uczniom to tajemnicze "mi". Bez uciekania się do innego języka niż polski nie umiem tego zrobić (bo i jak rozłożyć na części "mi"), a przechodzenie na inne języki tylko komplikuje sprawę - "Jest mi zimno"...
1istempek
2016-02-16
19:11
afutera
afutera
2015-06-23
11:03
Czytanki na A1
Witajcie, czy ktoś z Was wie może, czy da się zdobyć krótkie (ok. 200 słów) teksty do samodzielnego czytania po polsku, a jesli tak, to skąd? Czy ktoś spotkał się z jakimiś naszymi odpowiednikami Penguin Readers? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie. Pozdrawiam - Agnieszka
5jotka7
2016-01-27
13:58
adelawz
adelawz
2012-01-31
16:04
Poezja - pomoc
Witam, jaką/czyją polską poezję stosujecie na zajęciach? Np. na wprowadzanie przypadków.... Dziękuję za pomoc;)
5cordec81
2015-12-22
09:31
sieczka.d
sieczka.d
2015-11-16
08:47
Żebyście zrobili - jak to nazwać?
Drodzy Nauczyciele! Jak fachowo nazywa się struktura "on chce, żebym zrobiła / żebyś zrobił"? W czeluściach swojej głowy nie mogę znaleźć nazwy. Pozdrawiam Dorota
1iryna_k
2015-12-06
16:32
bozena
bozena
2015-11-09
08:35
Pytanie
Jak moge wytlumaczyc mam troje dzieci ale mam dwie bratanice
2kmarek
2015-11-10
13:17
olgav
olgav
2015-06-22
22:18
składnia liczebników
Jak wytłumaczyć uczniom dlaczego "dwa milony obywateli mieszka" ale "dwa tysiące ludzi może nie żyć" oraz "ponad dwa miliony kredytobiorców spłaciło długi" Dlaczego w pierwszym zdaniu orzeczenie jest w liczbie mnogiej, a w drugim i trzecim - w liczbie...
4olgav
2015-06-25
12:48
cordec81
cordec81
2015-03-26
12:48
Końcówki dopełniacza
Dzień Dobry, Jestem ciekawy, jaką strategię przyjmują Państwo przy wprowadzaniu dopełniacza. Mam na myśli końcówki rzeczownika nieżywotnego rodzaju męskiego, np. Nie mam chleb*a Nie mam dżem*u Ja zawsze mam problem z wyjaśnieniem tego zagadnienia. Nie chcę podawać...
1iryna_k
2015-03-27
21:30
habo
habo
2015-03-15
23:31
Szkolenie w Duesseldorfie (Niemcy) 14-15.03.15
Szanowni użytkownicy, upłynęło zaledwie parę godzin od mojego powrotu z dzisiejszego szkolenia, które odbyło się w Instytucie Polskim w Duesseldorfie. Jestem nadal pod bardzo silnym wrażeniem. Przeprowadzone przez Państwa Stempek szkolenie dostarczyło uczestnikom wielu nowych...
0habo
2015-03-15
23:31
kinofil
kinofil
2014-10-05
15:37
podręcznik metodyczny dla nauczyciela
Kiedy pojawi się na rynku obiecywany dawno podręcznik metodyczny dla nauczyciela do podręcznika "Krok po kroku 1"?
3istempek
2015-02-10
11:56
Wasilewp
Wasilewp
2014-07-23
09:05
Krok po kroku B1 i słowniczki
Dzień dobry, chciałbym się dowiedzieć, czy jest w planach podręcznik na poziomie B1. A może jest już w przygotowaniu? Interesuje mnie również, czy w najbliższej przyszłości powstaną dwujęzyczne słowniczki do podręczników na poziomach A1 i A2. Pozdrawiam Paweł
2cordec81
2015-02-09
14:56
sieczka.d
sieczka.d
2014-07-15
13:22
Listy słów na poszczególne poziomy
Dzień dobry, czy ktoś z Was ma może listy słów na poszczególne poziomy zaawansowania? Listę słów na A1 i A2 zawiera "Słownik minimum" Zgółkowej i go mam. Wiem, że listy na trzy poziomy zaawansowania znajdują się w "Programach nauczania..." Miodunki, ale...
1istempek
2015-01-28
13:27
kinga197812
kinga197812
2014-11-16
14:59
konjugacje
Jak wytlumaczyc ze w polskim jezyku sa 3 rodzaje konjugacji i jak korzystac ze slownika (slyszalam ze tam powinno byc ponumerowany ale w moim tego nie znalazlam.
1istempek
2015-01-28
13:20
do.gosi
do.gosi
2015-01-27
12:16
jestem podobny do / być podobnym do
Witam jak wytlumaczyć rożnicę między wyrażeniami jestem podobny do / być podobnym do jakie wasze pomysły?
1istempek
2015-01-28
13:11
izabella_mabillard
izabella_mabillard
2015-01-23
09:41
zapisac nawego ucznia
dzien dobry, udzielam lekcji nowemu studentowi, ktory ma swoj podrecznik. chcialabym mu wyslac on line dodatkowe zadania ale te, ktore juz wyslalam nie dotarly do niego. nie moge tez ich sprawdzic na platformie. co zrobic aby go zapisac? z gory dziekuje za odpowiedz
1mluksza
2015-01-26
21:10
sylwia2403
sylwia2403
2015-01-25
21:14
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Witam, czy polecacie robić ten roczny kurs? Jaką uczelnie polecacie?
0sylwia2403
2015-01-25
21:14
mg
mg
2010-09-15
13:19
materiały do nauki języka polskiego dla dzieci
witam,czy moze ktos polecic materiały do nauki jeyzka polskiego dla dzieci obcokrajowców? Z gory dziekuje Magda
6nettle
2014-11-27
03:07
martamartulka
martamartulka
2014-11-17
15:11
Kurs dla nauczycieli
Czy istnieje kompletny kurs dla nauczycieli jezyka polskiego jako jezyka obcego bez tego zeby skonczyc polonistyke? (cos podobnego do CELTA z jezyka angielskiego? Dziekuje.
3martamartulka
2014-11-24
11:03
sieczka.d
sieczka.d
2014-11-23
20:13
Poziom A2
Dzień dobry, od jakiegoś czasu nurtuje mnie kwestia rozdziału poziomów A1 i A2. Jakie zagadnienia gramatyczne można zaliczyć już do poziomu A2, ale jeszcze nie do B1?
0sieczka.d
2014-11-23
20:13
maria_jedrzejowska
maria_jedrzejowska
2013-09-17
17:33
Jak wprowadzać elementy wiedzy o polskiej kulturze na lekcjach dla początkujących (a0/a1)?
Jest wiele ciekawych i pożytecznych rzeczy, które chciałoby się powiedzieć studentom już na pierwszych lekcjach...Jak (jeśli w ogóle jest to możliwe) wprowadzić elementy wiedzy o polskiej kulturze (szeroko pojętej) już na początku kursu? Czy są jakieś gry/materiały video, które...
4nettle
2014-11-20
03:35
agaty
agaty
2014-10-12
09:27
Gry i zabawy jezykowe T2_14A // Czemu duzo ludzi jezdzi autobusami a po ulicy ludzie chodza (chodzi o osobe i liczbe w odmianie tych czasownikow)
Jakie jest wytlumaczenie uzycia czasownika ruchu w 3 os.l.poj dla zwiazku"duzo ludzi" a uzycie czasownika w 3 os.l.mn dla "ludzi"? Nie mialam pojecia jak to wytlumac studentom Zaskoczyla mnie taka trudnosc w cwiczeniach ktorym juz zdazyam zaufac Czy to chodzi o zwiazek rzadu w...
2madziam
2014-10-31
20:09
cordec81
cordec81
2014-08-28
12:52
W jakim języku nazwy przypadków
Od dawna zastanawiam się, w jakim języku wprowadzać nazwy polskich przypadków. W tej chwili staram się mówić o: narzędnikach, biernikach, mianownikach itp. Czasami wspieram się nazwami łacińskimi lub angielskimi, które są bardziej zrozumiałe w innych językach, jak Instrumentalis...
2cordec81
2014-09-08
10:26
jagata
jagata
2011-12-06
12:06
Pytanie obowiązkowe :)
Drogie Koleżanki i Kolego! Nie jestem polonistą, więc moje zażenowanie jest podwójne w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do usłyszanych lub własnych wypowiedzi. Zwracam się więc do Was z pytaniem dotyczącym następujących niuansów językowych: 1) TĘ czy TĄ książkę lub...
6asterisque
2014-09-07
13:10
majak
majak
2013-02-19
09:35
:)
Jakie czasopisma,filmy można polecić grupie dorosłych na poziomie A1???
3cordec81
2014-08-28
13:40
b_swierczewska
b_swierczewska
2013-09-18
19:50
wyjścia ze studentami
Czy prowadziliście kiedykolwiek lekcję w plenerze? Czy uważacie, że wyjścia ze studentami do sklepu czy na dworzec i ćwiczenie sprawności językowych w takich warunkach to dobry pomysł?
3cordec81
2014-08-28
13:37
katkra
katkra
2012-01-30
23:53
Ł - wymowa
Witam serdecznie, Jak pomóc studentom w wymowie głoski "ł"? Będę wdzięczna za rady i sugestie. Dziękuję. Kasia
5cordec81
2014-08-28
12:48
dorcia
dorcia
2009-11-02
12:28
Ćwiczenia drylowe...
Czy ćwiczenia drylowe mają sens? Czy postawić na komunikację?
5cordec81
2014-08-28
12:27
tomek
tomek
2014-06-10
16:49
Bezpłatna seria webin@riów na temat e-polish.eu oraz serii "Polski, krok po kroku"
Serdecznie zapraszam do uczestnictwa w cyklu bezpłatnych szkoleń i prezentacji online na temat serii podręczników "Polski, krok po kroku" oraz platformy e-polish.eu i jej zastosowania w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Oprócz ogólnej prezentacji platformy e-polish.eu...
0
2014-06-10
16:49
pestka86
pestka86
2014-06-09
20:08
na Ukrainę czy do Ukrainy
dobry wieczór, czy coś zmieniło się obecnie z podawaniem nazw państw jako kierunku podróży --> jadę do Chorwacji zawsze, ale na Ukrainę czy do Ukrainy (jestem na Ukrainie czy w Ukrainie) na Węgry czy do Węgier to samo z Białorusią, Litwą oraz Łotwą. Będę bardzo wdzięczna za...
1istempek
2014-06-10
11:22
LucyNet
LucyNet
2012-01-31
16:31
Flm/serial dla poczatkujacych!
Czesc! Jaki film/serial polecacie do nauki dla poczatkujacych!( fragmenty) Lucy
7sieczka.d
2014-04-14
16:14
izabela_d.
izabela_d.
2014-02-25
20:31
"Ide na zabawe." czy "Ide do zabawy." ?
Witam :) Jakis czas temu moja grupa zapytala mnie na zajeciach o bardzo ciekawa (i istotna!) kwestie: - co jest poprawne? a) Ide na dyskoteke. Ide na impreze. Ide na tance. Ide na zabawe. Czy tez: b) Ide do dyskoteki. Ide do imprezy. Ide do tancow. Ide do zabawy. A wiec...
3kingamac
2014-02-28
09:11
kingamac
kingamac
2014-02-25
16:19
Kolejność wyrazów w zdaniu
Czy poniższe pytania są poprawne? Ile ma pan lat? Ile pan ma lat? Jak się pan nazywa? Jak pan się nazywa? Dziękuję za pomoc.
2kingamac
2014-02-28
09:06
cowperwood
cowperwood
2014-02-25
19:06
Mam "NA" imię...
Proszę o pomóc. Jak objasnić uczniom, co to znaczy słowo "na", kiedy mówimy o imieniu? Skąd ono się w ogóle wzięło? Dziękuję!
1izabela_d.
2014-02-28
09:00
bozena
bozena
2014-01-28
14:58
Narzednik
Dlaczeg mowimy Warszawa jest stolica Polski ?a nie stolica polska
1istempek
2014-01-31
15:40
tomek
tomek
2014-01-24
00:00
Forum poświęcone platformie e-polish.eu
Witam, W odpowiedzi na liczne prośby od użytkowników portalu e-polish.eu postanowiliśmy uruchomić specjalne forum poświęcone właśnie portalowi e-polish.eu. Jeśli mają więc Państwo pytania lub uwagi dotyczące tego tematu proszę się nimi dzielić właśnie na tym forum. Forum...
0
2014-01-24
00:00
sieczka.d
sieczka.d
2013-11-30
18:59
Pokaz filmów - jak to wygląda od strony prawnej?
Dzień dobry, czy ktoś z Państwa orientuje się, czy można w szkole językowej robić pokazy polskich filmów? Chciałabym zorganizować cykliczne spotkania w mojej szkole i zastanawiam się, czy potrzebuję pozwolenia od twórców, czy też ze względu na cel edukacyjny można to zrobić...
5hku12@hotmail.com
2014-01-02
12:52
klaudia_glowacka-walaszczyk
klaudia_glowacka-walaszczyk
2013-12-09
19:06
Która jest godzina?
Czy znacie jakieś ciekawe sposoby (zabawy, gry, ćwiczenia) na utrwalenie podawania godziny w języku polskim? Ćwiczyłam to ze studentami na różne sposoby i nadal mają z tym problem. Szczerze mówiąc, nie wiem, czy to kwestia tego, że po prostu się nie uczą, czy może powinnam użyć...
3pasjonatka
2013-12-15
22:22
ola12
ola12
2009-11-01
22:10
Co pierwsze: biernik, narzędnik a może mianownik l.m.?
Witajcie, od listopada będę uczyła grupę cudzoziemców, sama muszę ułożyć program. Nie mam bardzo dużo doświadczenia, do tej pory miałam tylko lekcje prywatne. Zastopowało mnie już na początku pisania, bo nie mogę się zdecydować, czy najpierw powinien być wprowadzony biernik...
6pasjonatka
2013-12-15
22:13
hodon
hodon
2012-07-09
11:54
Nauczanie Bezpodręcznikowe - Pomysły
Jakie macie pomysły na nauczanie bezpodręcznikowe? czy na prawdę da się uczyć bez podręcznika przez pierwsze 4 tygodnie jak to sugerują niektórzy metodycy?
4pasjonatka
2013-12-15
22:01
agolagro
agolagro
2012-10-23
21:14
Osobliwości nacji
Czy jest coś takiego jak zespól pewnych cech poszczególnych narodowości, których znajomość mogłaby być przydatna w trakcie nauki języka polskiego jako obcego? Przykład: Niemcy - lubią tabelki, reguły.
3pasjonatka
2013-12-15
21:41
aga.slawik
aga.slawik
2013-12-10
08:27
Polska ortografia
Proszę o podpowiedź w jaki sposób najprościej wytłumaczyć zasady polskiej ortografii?
1istempek
2013-12-13
18:58
szczepkowska
szczepkowska
2013-12-09
21:55
Fragmenty filmu lub piosenki o jedzeniu?
Czy kto wie, fragment jakiego filmu (i gdzie go mozna znalezc?) lub piosenki mona wykorzysta przy temacie restauracja lub zakupy (zywnosc)?
1istempek
2013-12-13
18:48
do.gosi
do.gosi
2013-11-27
11:30
Polski dla Włochów
Witam serdecznie, mieszkam w Rzymie i prowadzę lekcje dla Włochów,niestety jest mało pozycji po włosku.Wydawnictwo podręczników Krok po kroku z jakich korzystam niestety nie wprowadzilo jeszcze wersji wloskiej, może wkrótce? Może znacie jakieś interesujące pozycje dla Włochów
1istempek
2013-12-13
09:42
sieczka.d
sieczka.d
2013-08-23
10:22
wszystko / wszyscy / każdy / żaden / nikt / nic
Dzień dobry! Szukam ćwiczeń na wprowadzenie i utrwalenie zaimków "wszystko / wszyscy / każdy / żaden / nikt / nic". W "Krok po kroku" znalazłam tylko jedno takie ćwiczenie. W "Hurra!!! Po polsku" nie znalazłam nic. Czy ktoś z Państwa kojarzy jakieś inne...
3istempek
2013-11-05
19:26
bosamaja
bosamaja
2013-02-19
22:02
Lekcje po polsku
Hej:) Moja grupa, którą uczę polskiego do tej pory domagała się niemieckich komentarzy na lekcji. Czy jest możliwe rozpoczęcie od następnej lekcji pracy wyłącznie po polsku wg zasady "w klasie nie używamy języków pośrednich"? Czy jednak robić to stopniowo? Pzdr:)
1istempek
2013-11-05
16:45
eklebe
eklebe
2013-02-19
21:08
Przymiotniki tworzone od rzeczownikow
Jak wytlumaczyc studentom kiedy tworzac przymiotniki uzywamy koncowek -owy, - ski, - cki, --dzki
1istempek
2013-11-05
16:40
w_rogalski
w_rogalski
2013-02-19
17:01
kalki, zapożyczenia, etc
W każdym podręczniku do nauki języka polskiego znajdziemy kalki językowe i zapożyczenia, które mogą nas trochę drażnić swoją sztucznością. Czy staracie się w jakiś sposób modyfikować słowo pisane czy trzymacie się wiernie podręcznika? Pozdrawiam, Wojtek
1istempek
2013-11-05
14:23
natalka8605
natalka8605
2013-02-19
08:28
slownik
czy warto pod czas zajęcia dokładnie tłumaczyć co znaczy polski wyraz,czy tylko podać ideę, co może znaczyć ten wyraz?
1istempek
2013-11-05
14:11
maxkresik
maxkresik
2013-02-20
06:39
BIERNIK dla ONO i ONE czy JAK WYELIMINOWAĆ BŁĘDNE go i ich?
Od dłuższego czasu borykam się z problemem klarownego wyjaśnienia tego zagadnienia Studentom, a Oni z kolei ze zrozumieniem, zapamiętaniem i poprawnym użyciem formy Biernika JE dla niemęskoosobowych ONO i ONE. Nie do uwierzenia, ale samemu nieraz przytrafiło mi się popełnić faux pas...
1istempek
2013-11-05
14:04
katkra
katkra
2012-02-07
22:33
"Samo życie" Martyniuka - opisy plansz
Dzień dobry, czy ktoś dysponuje może spisem treści do plansz W. Martyniuka. Byłabym niezwykle wdzięczna za zamieszczenie. Dziękuję. Kasia
1istempek
2013-11-05
13:19
natalka8605
natalka8605
2013-02-19
19:40
czasownik
od czego lepiej zacząć, kiedy zaczynamy uczyć koniugacje czasowników.
1istempek
2013-11-05
13:15
lektorsjo
lektorsjo
2013-05-28
15:59
kurs intensywny "survival Polish"
Jakich zagadnień leksykalnych uczylibyście na kursie dla studentów absolutnie początkujących, w grupie ok. 15 osób, kurs trwa 2 tygodnie, po 3 godziny dziennie, w sumie 30 godzin? Czy wprowadzalibyście jakąkolwiek gramatykę? Szpaczyca
1istempek
2013-11-05
13:14
hku12@hotmail.com
hku12@hotmail.com
2013-09-23
16:43
Alfabet nowocześnie
Co prawda to po angielsku ale może się przyda do nauki alfabetu :-) https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/292144_420553137957833_285582301_n.jpg pozdrawiam wszystkich, a szczególnie uczestników szkolenia z lutego 2013 Hania
1istempek
2013-11-05
12:55
kuba2002
kuba2002
2013-09-18
10:47
Używanie form gramatycznych podczas konwersacji
Moja studentka po roku nauki świetnie radzi sobie z ćwiczeniami gramatycznymi, również podczas wszelkich gier, zabaw itp. Natomiast kiedy przechodzi do swobodnej konwersacji, przestaje używać form gramatycznych, nie tworzy zdań, a jej wypowiedź skłąda się z szeregu następujących po...
1istempek
2013-11-05
12:50
sorbat@i.ua
sorbat@i.ua
2013-09-17
15:19
Brzydkie słowa
Czy uczyć studentów brzydkich słów na kursie językowym? (Wiek 16+. Poziom B1).
1istempek
2013-11-05
12:12
do.gosi
do.gosi
2013-10-15
16:15
Lekcje online
Witajcie , jestem od roku we Wloszech, do tej pory prowadzilam kurs tradycyjny,w tym roku nie mam pracy, niestety opcja się zmieniła i muszę szukać indywidualnie prowadzenia kursów lub lekcji indywidualnych online,Jaką cenę wystawić w euro jak szuka sie uczniów,Kolejna sprawa żeby...
1tomek
2013-11-02
18:26
m_stanisz@o2.pl
m_stanisz@o2.pl
2013-09-17
20:39
Jem arbuz?
Jem obiad, jem makaron, jem chleb (jeść+biernik), ale też jem banana, arbuza, hamburgera, kurczaka… Jak wytłumaczyć występowanie końcówki –a w powyższych przykładach? Czy na niższych poziomach zaawansowania powinniśmy akceptować formy zgodne z zasadami, ale niezgodne z normą...
4malwina.75
2013-10-16
18:58
bosamaja
bosamaja
2013-02-19
22:11
Fonetyka dla początkujących
I jeszcze: jakie ćwiczenia fonetyczne dla początkującej i bardzo "nierównej" grupy będą najlepsze? Z góry dzięki za odpowiedzi:)
2maria_jedrzejowska
2013-09-17
17:56
bosamaja
bosamaja
2013-02-19
22:05
Miesiące po polsku
Jeszcze jedno pytanie: czy znacie jakiś ciekawy sposób wprowadzenia/utrwalenia polskich nazw miesięcy? Pzdr:)
3hku12@hotmail.com
2013-09-04
10:51
agata_torz
agata_torz
2013-08-16
11:29
5 kartonów soku pomarańczowego
Dlaczego soku a nie soków? Jak wyjaśnić niemcowi, np też 5 kubków jogurtu naturalnego, a dlaczego nie 5 kubków jogurtów naturalnych?
2asiazk
2013-09-02
11:12
agata_torz
agata_torz
2013-08-02
11:23
telewizji
Jak wyjaśnić dlaczego jest w takim zdaniu "telewizji": JAcek nie lubi oglądać telewizji.
2sieczka.d
2013-08-23
10:15
lucja
lucja
2013-08-20
17:45
Lubię/Podoba mi się
Cześc! W języku angielskim często używa sie czasownika to like, ( np. I like her, I like this place...). Zauwazyłam, ze cudzoziemcy mają z tym problem. Dla mnie ''podoba mi sie'' brzmi jak cos co mi sie spodobało w danej chwili,(rzecz lub osoba ), natomiast...
2lucja
2013-08-21
11:45
natalka8605
natalka8605
2013-02-19
10:37
slowa
czy warto pod czas zajec dawac konkretne tlumaczenie polskich wyrazow,czy wystarczy opisac slowo?
1istempek
2013-07-12
13:03
swacha68
swacha68
2013-05-31
09:31
kurs
odmiana glossa
1istempek
2013-07-12
12:33
wieszcza
wieszcza
2013-07-09
07:31
Aspekty
Jak wprowadzanie aspekty? W jakiej kolejności, czy jeden po drugim, czy może lepszy jest pewien dostęp czasu?
1istempek
2013-07-12
12:29
mariazalewska
mariazalewska
2013-07-09
18:02
gry - lekcja 1 na 1
Czasem mam trudności z wykorzystaniem gier na lekcji z 1 studentem. Czy ktoś ma patent na to jak wprowadzać wtedy gry, żeby nie było nudno i monotonnie?
1istempek
2013-07-12
12:16
ewamm@umich.edu
ewamm@umich.edu
2013-05-27
20:26
Zróżnicowany poziom studentów
Mam pytanie związane z nauczaniem grup, które są bardzo niejednorodne pod względem poziomu. Często na jednych zajęciach spotykają się studenci, którzy uczą się języka polskiego od początku i studenci, którzy nauczyli się języka w domu. Jakie ćwiczenia, które łączyłyby obie...
2mariazalewska
2013-07-11
06:08
malwina.75
malwina.75
2013-07-09
07:35
polski bez gramatyki
"JA 6 LAT TEMU DANIA POLSKA SAMOLOT" - tak wygladaja zdania Tomasa... jest juz w Polsce 12 lat, niedawno ozenil sie z P olka, bardzo chce mowic . Mowi, ale tak jak widac wyzej... Sam przyznaje, ze nie rozumie gramatyki, w zadnym jezyku. Jego znajomosc leksyki jest na A1. Jak pracowac z...
2wieszcza
2013-07-10
15:47
kinga197812
kinga197812
2013-07-10
06:56
Przypadki jak najlepiej je wytłumaczyć wykorzystując do tego gry????
Czy znacie jakieś interesujące gry, żeby zainteresować Studenta i jednocześnie wytłumaczyć im przypadki.
1wieszcza
2013-07-10
15:46
polski2011
polski2011
2013-05-28
22:39
WOŁACZ WE WSPÓŁCZESNYM JęZYKU POLSKIM
PROSZę POKAZAć NAJPROSTSZE METODY NAUCZANIA CUDZOZIEMCÓW NA POZIOMIE A1-A2 ORAZ TENDENCJE STOSOWANIA WOŁACZA W JęZYKU POTOCZNYM.
1ewamm@umich.edu
2013-05-30
20:42
asiazk
asiazk
2013-05-28
19:57
Odmiana czasownikow
Mam wrażenie, że moja metoda nauki czasowników nie jest najlepsza. Zawsze podaję bezokolicznik oraz pierwszą i drugą osobę. Od wprowadzenia aspektów - wszystko razy dwa. Aby nauczyć się czasownika, moi uczniowie muszą nauczyć się więc sześciu wyrazów. Bardzo im współczuję. Poza...
1ewamm@umich.edu
2013-05-30
20:19
AgateK
AgateK
2012-01-31
18:41
2 piwa, 5 piw
to najczęściej zadawane pytanie, dlaczego? Czy macie zabawny sposób (niekoniecznie gramatyczny) by to wyjaśnić :)? (niektórzy na wszelki wypadek kupują faktycznie co najwyżej 4 piwa :))
2czayka
2013-05-29
16:15
katarinacurlej@hotmail.com
katarinacurlej@hotmail.com
2013-05-28
21:47
Przymiotnik i przyslowek
Jak w zrozumialy sposob nauczyc studentow tworzenia przyslowkow od przymiotnikow konczacych sie na - ny . Istnieja reguly dotyczace grupy sloneczny - slonecznie , serdeczny - serdecznie , a co z grupa pochmurny - pochmurno , trudny - trudno . Z gory dziekuje za ciekawe uwagi .
1lektorsjo
2013-05-29
09:44
hku12@hotmail.com
hku12@hotmail.com
2013-02-19
16:59
przysłówek i przymiotnik
Proszę o radę jak poradzić sobie z wytłumaczeniem studentowi z poziomu A1 różnicy pomiędzy przymiotnikiem i przysłówkiem? Oczywiście przy założeniu, że używamy tylko języka polskiego w trakcie nauczania. Pozdrawiam i z góry dziękuję :-)
1asiazk
2013-05-28
19:30
eklebe
eklebe
2013-02-19
20:55
czas przyszly
Jak wytlumaczyc czas przyszly niezlozony i aspekty czasownikow?
1asiazk
2013-05-28
19:24
bozena
bozena
2013-02-18
21:40
wiersze i piosenki
Czy mozecie mi poradzic jakie wiersze i piosenki mozna uczyc groupe poczatkujaca
4dagmuszynska
2013-05-24
09:06
kate.kgd
kate.kgd
2013-04-09
20:38
Liczebniki zbiorowe z rzeczownikami pluralia tantum
Drogie koleżanki, Proszę o radę: jak powiemy: "Ma tylko jedne spodnie" czy jakoś inaczej? I co z wyrazem "drzwi": "Po lewej stronie były tylko jedne drzwi"? Bardzo czekam na odpowiedź, bo zachodzę w głowę, jak to poprawnie powiedzieć. Z poważaniem, Katia
3kate.kgd
2013-04-11
10:17
talesya
talesya
2012-12-19
15:49
A2 - Zeszyt ćwiczeń? B1, B2 - są?
Czy istnieje zeszyt ćwiczeń dla A2? Czy będą podręczniki dla B1-B2?
6astanek
2013-04-05
20:30
hku12@hotmail.com
hku12@hotmail.com
2013-02-19
11:36
Litery ą, ę,
Jak wprowadzać litery ą, ę,, które nie występują na początku wyrazu?
2bozena
2013-02-21
07:25
opollack
opollack
2013-01-14
21:24
Boze Narodzenie
Witam wszystkich i troche pozno, ale zycze szczesliwego Nowego Roku! Troche w tym klimacie chcialam polecic na lekcje przed Bozym Narodzeniem filmik z serii "Zaczarowany olowek" pt.: Worek prezentow. Film jest do sciagniecia za darmo na stronie filmoteki polskiej - do wykorzystania na...
1istempek
2013-02-05
14:52
talesya
talesya
2013-01-10
13:12
Klucz do podrecznikow
Z gory przepraszam, ze pisze bez polskich liter, ale nie mam na tym komputerze polskich czcionek (( Mam pytanie - gdzie na tej stronie mozna znalezc klucz do A1 lub A2?
1istempek
2013-02-05
14:46
inowak
inowak
2012-01-31
18:42
Gramatyka na siłę?
Witam! Czy wprowadzając nowy material gramatyczny należałoby w jakiś sposób wymagać od studenta znajomośći pewnych zasad? Na przykład konkretnych końcówek koniugacji? Chodzi mi o sytuację, gdy porządkujemy wprowadzoną praktycznie wiedzę i po czasie okazuje się, że nie...
2talesya
2012-12-19
15:45
kate.kgd
kate.kgd
2012-12-03
16:03
Czasownik "nadchodzić"
Witam drogie koleżanki i kolegów, Mam pytanie: pracuję teraz z 2. częścią Krok po kroku i w lekcji 11 (czasowniki ruchu) jest czasownik "nadchodzić". Nie bardzo rozumiem jaka jest różnica pomiędzy tym czasownikiem a czasownikiem "dochodzić". Proszę o jakieś...
5istempek
2012-12-14
08:08
babascha
babascha
2012-07-11
10:37
znać-poznać-poznawać
W jakich relacjach względem siebie są słowa znać-poznać-poznawać? Czy do czasownika "znać" forma dokonaną jest "poznać" czy nie? Jeśli tak, czy "poznać" istnieje jako forma dokonana do obu słów "znać" i "poznawać"? Jak to...
1jterka
2012-11-08
19:25
Turysta80
Turysta80
2012-07-09
16:21
Elementy kulturowe w grupach poczatkujacych
Czy ktos ma pomysl jak wprowadzic elementy kulturowe na lekcjach dla grup poczatkujacych, uzywajac tylko jezyka polskiego?
1istempek
2012-11-08
11:09
a_muller
a_muller
2012-07-11
20:44
nierowne grupy
Chciałabym się Was poradzić w sprawie prowadzenia bardzo nierównych grup językowych. Grupa, którą będę uczyć jesienią to 8 osób na bardzo różnych poziomach od osób mających za sobą jeden rok polskiego do tzw. heritage speakers, osób, które nie znają gramatyki, nie potrafią...
1istempek
2012-11-08
10:36
lucyfestag
lucyfestag
2012-09-18
11:00
Lekcja powtorzeniowa
Drogie Kolezanki, w jaki ssposob przeprowadzic lekcje powtorzeniowa po okolo 80 godzinach kursu?
1istempek
2012-11-08
10:27
a_leja-werschner
a_leja-werschner
2012-01-31
17:26
kiedy o interpunkcji?
Hej, powiedzcie mi, kiedy (na jakim poziomie) i w jaki sposób wprowadzacie zasady interpunkcji? Chodzi mi oczywiście głównie o przecinki. Pozdrawiam Agata
1istempek
2012-11-08
10:11
ekaterina
ekaterina
2012-09-30
20:09
REKLAMY
Jak sadzicie, jakich reklam mozna uzyc podczas nauczania? nas uczono na zdrobnieniach Heja, ja juz ucze na reklamach biedronki gry jezykowej i frazeologizmow.
1istempek
2012-11-08
10:08
aniakos@skynet.be
aniakos@skynet.be
2012-01-31
19:46
poziom A1
Jak długo (ile godzin lekcyjnych) powinien trwać kurs języka polskiego dla początkujących i przeciętnie uzdolnionych uczniów, aby osiągnęli poziom A1?
1istempek
2012-11-08
10:03
karin78
karin78
2012-08-26
19:59
Czy sa szkolenia dla Lektorow Jezyka Polskiego jako obcego online???
Mam pytanie??pracuje jako lektor , ale chcialbym zrobic jakies szkolenie ( najchetniej online). Czy ktos moze mi jakies polecic. Glossa znam a jakies inne???Np w Szczecinie?? Bede wdzieczna za informacje ale rowniez za rady. Pozdrawiam Karina
1istempek
2012-11-08
09:57
opollack
opollack
2012-10-24
10:41
czasowniki dokonane i niedokonane
kiedy zaczac sygnalizowac aspekt czasownika?
2istempek
2012-10-26
10:22
pawelkurpios
pawelkurpios
2012-10-23
06:13
organizacja zajec
Czy w przypadku lekcji indywidualnych (godzina zajec raz w tygodniu), elementy kulturoznawcze warto wprowadzac 'po troche' na kazdej lekcji, czy efektywniej jest poswiecic na nie cala lekcje raz na jakis czas (np raz w miesiacu)? Dziekuje!
5istempek
2012-10-26
10:19
jadzia8558@o2.p
jadzia8558@o2.p
2012-10-23
19:21
Tablica interaktywna
Jak efektywnie wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej na lekcji polskiego dla obcokrajowców ? Aktualnie nie ma stworzonych specjalnych programów do pracy z j. polskim jako obcym. Czy jest więc możliwość wykorzystania tablicy, tak by przynosiło to nowe korzyści, a nie tylko...
1istempek
2012-10-26
10:12
m.pytel
m.pytel
2012-10-23
20:09
Krok do przodu przed nauczycielem
Co zrobić, jeśli student np. już od piątej lekcji używa niepoprawnych form miejscownika. Dziękuję za odpowiedź.
2jadzia8558@o2.p
2012-10-25
17:52
mwiazewicz
mwiazewicz
2012-09-18
10:55
chec dopelniacza
Mile Pani, mili Panowie, drazy mnie zapytanie o laczliwosc czasownika "chjciec" z dopelniaczen.... Jakie sa Wasze/ Panstwa doswiadczenia z uzywaniem i wyborem tego przypadka w mowie potocznej i pisanej? Kiedy slychac jeszcze "chcesz wody?", czy to wplyw regionow czy...
1istempek
2012-10-25
09:36
Turysta80
Turysta80
2012-07-10
07:10
Filmy na poziomach A1-A2
Czy warto pokazywac pelnometrazowe polskie filmy fabularne (z napisami) w ramach zajec A1-A2?
2agolagro
2012-10-24
19:27
Kataryna
Kataryna
2009-10-24
23:40
Na czym najczęściej wprowadzacie biernik?
Na czym najczęściej wprowadzacie biernik?
4ekaterina
2012-09-30
20:00
m_biernat
m_biernat
2012-05-29
06:56
Szkolenie metodyczne
Drodzy uczestnicy szkolenia, Który z podręczników dostępnych obecnie na rynku jest waszym zdaniem najlepszy do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomoe A1?
3joanna
2012-09-26
13:44
edyfth
edyfth
2012-09-08
11:23
Program nauczania do poziomu A1
Właśnie zakupiłam podręcznik "Polski, krok po kroku" (wydał mi się bardziej interesujący od innych znajdujących się na rynku), który chciałabym wykorzystać do nauczania na organizowanym przeze mnie kursie. Czy jest ktoś, kto mógłby mi podać jego spis treści dla...
1johanka
2012-09-10
19:52
Turysta80
Turysta80
2012-07-10
07:13
Deklinacja
Czy nalezy wprowadzac przypadki rzeczowników zawsze z formami przymiotników?
1istempek
2012-07-18
16:40
dorotakj
dorotakj
2012-07-11
10:47
prosba o podzielenie sie doswiadczeniem i ew pomysly
Jak najprosciej wprowadzic czaowniki ruchu; - tak aby nie namacic ludziom w glowie: isc - pojsc / (przysc, wyjsc etc.) - chodzic i analogicznie; jechac - pojechac - jezdzic nie zawsze bezbolesnie zdaje egzamin moje wprowadzenie do tematu - bede wdziecna za nowe impulsy, takze...
1istempek
2012-07-18
16:34
bomadecka@yahoo.com
bomadecka@yahoo.com
2012-05-29
11:14
deklinacja
Jak wytłumaczyć/ wprowadzic kolejny przypadek rzeczownika, np dopełniacz? Czy od razu wprowadzić odmianę we wszystkich rodzajach i liczbach? Niestety nie mam żadnego doswiadczenia w nauczaniu j. polskiego jako obcego i nauczanie gramatyki sprawia mi ogromną trudność.
2m_biernat
2012-05-30
18:04
olga95@wp.pl
olga95@wp.pl
2012-05-29
10:10
zapytanie
Jakie są Waszym zdaniem wady i zalety nauczania języka polskiego w reżimie e-learn (nauczanie zdalne)?
2m_biernat
2012-05-30
17:48
b_kaminska
b_kaminska
2011-12-06
22:00
Sprawdzanie opanowania słownictwa
Nowy pomysł, jak sprawdzić, czy studenci znają słownictwo danej lekcji? Robię pisemne quiz podając im po angielsku. Chciałabym mieć coś pisemnego.
2Joanna_Polish_Centre
2012-02-05
08:11
adomurat
adomurat
2011-12-06
18:49
pytanie Elżbiety: 'umilacze'
Czy ktos moze mi przypomniec jakies ciekawe tongue twisters inne niz " W Szczebrzeszynie...", czy "Krol Karol..." ? ;)
5Joanna_Polish_Centre
2012-02-03
09:15
AgateK
AgateK
2012-01-31
18:40
czasowniki ruchu
Jak najlepiej wytłumaczyć studentom czasowniki takie jak iść, przyjść, chodzić, najchętniej w kontekście biznesowym?
1inowak
2012-02-01
18:24
mozayka
mozayka
2012-01-19
08:42
Średnio-zaawansowany uczeń
Witam wszystkich forumowiczów i forumowiczki, Postanowiłam założyć nowy wątek, ponieważ już od paru dni głowię się, jak rozwiązać mój problem i nie umiem dojść do żadnych sensownych wniosków. Mam ucznia, który jest mniej więcej na poziomie B1 i uczy się od paru dobrych...
1adelawz
2012-01-31
16:24
adelawz
adelawz
2012-01-31
16:05
Platforma - pliki audio
Witam, kolejny temat czy używacie plików audio (ściągniętych z platformy) w trybie offline? Czy wolicie tworzyć swoje? A.
0adelawz
2012-01-31
16:05
adomurat
adomurat
2011-12-06
16:55
Wakacyjna szkoła języka polskiego dla studentów z UE
1.Czy ktoś mógłby mi doradzić, jakie zagadnienia gramatyczne i tematyczne należałoby wprowadzić podczas intensywnego 60-godzinnego kursu języka polskiego dla studentów, którzy przyjeżdzają studiować na różnych kierunkach i uczelniach w Polsce przez 1 lub 2 semestry? 2....
3i.stempek
2012-01-18
11:20
professoressa
professoressa
2012-01-10
09:56
ZAPROSZENIE NA FORUM GLOTTODYDAKTYKÓW (KONFERENCJA)
ZAPROSZENIE NA FORUM GLOTTODYDAKTYKÓW (KONFERENCJA) Warszawa, 24-25.03.2012r., cena: 50 PLN Informacje i zgłoszenia: forumglotto@uw.edu.pl Szanowni Państwo, w imieniu Pracowni Glottodydaktyki Kulturowej i POLONICUM (Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców...
0professoressa
2012-01-10
09:56
agnesja
agnesja
2011-12-06
16:25
zdrobnienia w rodzaju męskim: kiedy "-ik"/"-yk", a kiedy "-ek"?
Czy ktoś z Was zna regułę, kiedy dajemy sufiks "-ik""/"-yk", a kiedy "-ek"? Przypuszczam, że jakąś rolę odgrywa spółgłoska, na którą kończy się temat i jej miękkość vs twardość, ale szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego np. jest...
2istempek
2012-01-09
10:51
izabelka
izabelka
2012-01-05
23:13
Ćwiczenia z liczebników zbiorowych
Witam, Czy ktoś mi może poradzić skąd mogłabym wziąć jakiekolwiek ćwiczenia na liczebniki zbiorowe, szukałam w dostępnych materiałach i książkach ale nie znalazłam niczego konkretnego. Mój student zażyczył sobie przećwiczenie kiedy się mówi oba, obaj, obie , obu...
1istempek
2012-01-09
10:35
rosyjski_uniwersytet_pastwowy
rosyjski_uniwersytet_pastwowy
2011-12-06
21:12
czasowniki modalne
Pytanie, które mnie nurtuje cały czas: jak wytłumaczyć studentom na poziomie B1 różnicę pomiędzy czasownikami "powinienem", "muszę", "mam"?
1wkozon
2011-12-07
14:38
wkozon
wkozon
2011-12-06
14:57
kolejne pytanie obowiązkowe
Drodzy forumowicze, Co zrobić kiedy do grupy na pewnym stopniu zaawansowania (10 godzin) dołączają cudzoziemcy kompletnie zieloni? Jak i czy podregulować poziom, w górę czy w dół? Valdek
3kamila.kruk@gmail.com
2011-12-07
11:46
kamila.kruk@gmail.com
kamila.kruk@gmail.com
2011-12-06
14:53
narzędnik czy biernik?
Jeżeli prowadzimy bardzo krótki kurs (np. 20 godzin), który z tych przypadków wprowadzić jako pierwszy? Narzędnik - łatwiejszy, ale nie tak często używany, czy tęż biernik - trudniejszy, ale najczęściej występujący w języku polskim?
2rosyjski_uniwersytet_pastwowy
2011-12-06
21:20
ewa12
ewa12
2009-11-05
13:21
Podręczniki Hurra Po Polsku
Dzień dobry, od października zaczęłam uczyć polskiego z książki „Hurra!” z części pierwszej. Nie wiem, czy warto kupować też podręcznik dla nauczyciela, bo na stałe mieszkam w Niemczech i nie mam gdzie sobie go przekartkować.
14malwinaflower
2011-04-09
19:59
nova
nova
2009-11-11
18:44
Kursy dla nauczycieli języka polskiego jako obcego
Witam! Chcialabym uczyc polskiego jako obcego - gdzie w Krakowie oprocz UJ sa kursy czy studia podyplomowe w tym kierunku? Na UJ w tym roku nie ruszyly.
7lidka
2011-03-16
00:00
renia21
renia21
2010-08-25
16:15
rożne poziomy
Uczę dwóch studentów, jeden "szybko łapie", drugi wręcz przeciwnie. Czy macie jakieś rady , co można z nimi robić, żeby ten pierwszy sie nie nudził, aten drugi czegoś się nauczył i zbytni nie stresował?
1malwinaflower
2011-01-22
16:15
Justyna_15
Justyna_15
2009-10-30
12:41
Problemy z dyskusją w grupach
Jestem nauczycielką w Volkshochschule, prowadzę grupę średnio zaawansowaną, z którą mam spory problem. Studenci są w różnym wieku, każdy na trochę innym poziomie, a najgorsze, że wstydzą się mówić. Żadna dyskusja mi nie wychodzi, co robić?
4malwinaflower
2011-01-09
13:08
Justyna_15
Justyna_15
2009-10-25
19:43
Zielona seria UJ
Zastanawiam się, czy korzystacie jeszcze ze starych książek UJ, tak zwanej 'zielonej serii'?
3polishprof
2010-12-13
21:08
nova
nova
2009-10-20
07:36
Różnica między biernikiem i dopełniaczem
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć różnicę między Biernikiem i Dopełniaczem? Niektóre czasowniki łączą się i z jednym i z drugim? Dlaczego mówimy proszę kawę i proszę kawy????? Jaka jest różnica? Czy są jakieś reguły?
8renia21
2010-08-25
16:11
adriana fasula
adriana fasula
2009-11-30
23:40
Kursy dla nauczycieli polskiego w Angli?
Ucze polskiego w Londynie, czy ktos slyszalm moze o kursach dla nauczycieli???
1polonistka
2009-11-24
23:40
zenka
zenka
2009-11-10
12:41
Łączenie sprawności językowych
Po co na wyzszych uczelniach przygotowujacych studentow obcokrajowcow do naszych studiow sa podzialy na sprawnosci i gramatyke oraz slownictwo? Czyli kazda godzina jest poswiecona z osobna czemu innemu, np. sluchaniu, czytaniu, gramatyce, itd. Przeciez odchodzi sie od takiego uczenia i metodyki...
2gospodyni
2009-11-15
11:11
lektorka
lektorka
2009-10-31
09:37
Jak wytłumaczyć aspekt?
Jak najprościej wytłumaczyć aspekt? Na kursach uczyli nas bardzo teoretycznie, zupełnie nie wiem jak poradzić sobie praktycznie.
3Ina
2009-10-31
09:39
aga1321
aga1321
2009-10-29
14:13
Wymowa - studenci z Dalekiego Wschodu.
Mam grupę studentów, w której jest kilku Japończyków i Koreańczyków. Ogromnym problemem jest wymowa. I to zarówno po polsku, jak i po angielsku! Reszta grupy ich nie rozumie, a czasami nawet ja nie wiem, co oni mówią. Czy są jakieś ćwiczenia fonetyczne, które im pomogą?
1iwona
2009-10-31
00:16
tstempek1
tstempek1
2009-11-05
14:48
Ćwiczenia dla Japończyków???
Jakiego typu ćwiczenia fonetyczne dla Japończyków polecacie?
2
Nauka polskiego Christian
Christian
Dresden (Niemcy)

Doskonały kurs do nauki języka polskiego. Jestem zaskoczony tak dużym bogactwem dostępnych ćwiczeń do każdego z poruszanych w kursie tematów. Dzięki temu nawet trudne tematy stają się jasne i moje umiejętności rozumienia i używania polskiego są na coraz wyższym poziomie.

więcej

Masz pytania? Wypełnij formularz lub zadzwoń +48 12 429 40 51.