Używanie form gramatycznych podczas konwersacji
kuba2002 2013-09-18 10:47 | Używanie form gramatycznych podczas konwersacji Moja studentka po roku nauki świetnie radzi sobie z ćwiczeniami gramatycznymi, również podczas wszelkich gier, zabaw itp. Natomiast kiedy przechodzi do swobodnej konwersacji, przestaje używać form gramatycznych, nie tworzy zdań, a jej wypowiedź skłąda się z szeregu następujących po sobie rzeczowników i czasowników w bezokoliczniku. Jak jej pomóc? |
istempek 2013-11-05 12:50 | Wracam do wątku podjętego podczas szkolenia, bo jest to problem wielu z nas. Studenci w teorii znają prawidłowe formy, świetnie rozwiązują ćwiczenia, natomiast w czasie konwersacji tracą głowę. Co robić? Starać się przygotowywać ćwiczenia gramatyczne w formie prostych dialogów. Od zdań w ćwiczeniach przechodzić do dłuższych wypowiedzi. Niech przykłady z zadania będą pretekstem do krótkiej rozmowy. [Przykładowo: Karol nie lubi kukurydzy. O, ja bardzo lubię kukurydzę. A pani? ...Ona odpowiada, a my dodajemy. Lubię kukurydzę, ale nie lubię zielonego groszku...] Czasem kursantom łatwiej wymienić kilka zdań z nauczycielem znad książki, bo nie czują się tak skrępowani. Kolejny krok to prościutkie ry, te w których losuje się formy podstawowe i trzeba je najpierw odmienić, a dopiero w drugiej rundzie ułożyć zdanie. Potem następny etap to karty dialogowe. I tak (krok po kroku :) ) powinniśmy dojść do konwersacji. Z pozdrowieniami Iwona |