Łączenie sprawności językowych
zenka 2009-11-10 12:41 | Łączenie sprawności językowych Po co na wyzszych uczelniach przygotowujacych studentow obcokrajowcow do naszych studiow sa podzialy na sprawnosci i gramatyke oraz slownictwo? Czyli kazda godzina jest poswiecona z osobna czemu innemu, np. sluchaniu, czytaniu, gramatyce, itd. Przeciez odchodzi sie od takiego uczenia i metodyki polecaja laczenie sprawnosci, a nie ich dzielenie! |
Gosc 2009-11-12 22:51 | Hej! Po co? Dobre pytanie. Sadze, ze zalozenie jest podobne jak na filologiach obcych, tzn. nie uczy sie jezyka, bo studenci np. anglistyki jezyk angielski juz znaja w stopniu co najmniej dobrym i na studiach zglebiaja teoretyczna wiedze dot. podsystemow. Tyle tylko, ze obockrajowcy na roku zero maja sie nauczyc w j.polskim POSLUGIWAC i UZYWAC go w sytuacjach codziennych i na swoich przyszlych studiach. Mowic po prostu. Zatem tak, jak Polacy chodzac na kursy jezykow obcych do szkol prywatnych. Ja osobiscie pomysl dzielenia sprawnosci na roku zerowym uwazam za mocno przestarzaly. |
gospodyni 2009-11-15 11:11 | To Wy naprawdę tak uczycie, jedna lekcja gramatyka, jedna słownictwo, jedna sprawności??? No, no – to musi być ciekawe. To tak jakbym chciała ugotować krupnik na sobotę i w środę gotowała kaszę, w czwartek mięso, w piątek jarzyny a w sobotę połączyła. Ciekawe co wyjdzie. |